16 Οκτ 2018

Ιεροσόλυμα προς Τελ Αβίβ, σιδηροδρομικώς

 Πρόσφατα διάβασα ότι ανοίγει η νέα σιδηροδρομική γραμμή από το Τελ Αβίβ στα Ιεροσόλυμα με νέα σύγχρονους και ηλεκτροκίνητητους συρμούς - ήδη τα δοκιμαστικά έχουν γίνει - και θυμήθηκα παλιότερη μετακίνησή μου, που είχα πραγματοποιήσει με το τρένο στην παλιά γραμμή, σε γραφική διαδρομή. 
Η πύλη της Δαμασκού. Από τις ωραιότερες πύλες των τειχών των Ιεροσολύμων, κατασκευασμένη τον 16ο αι. κατόπιν εντολής του Σουλεϊμάν του μεγαλοπρεπούς

Το ταξίδι ξεκινά από τα Ιεροσόλυμα, ο σιδηροδρομικός σταθμός βρίσκεται στα περίχωρα της νέας πόλης, δίπλα στο Στάδιο και κοντά σε ένα mall. Ο σταθμός είναι μεγάλος και σύγχρονος, για εισιτήρια υπάρχουν αυτόματα μηχανήματα και γκισέ.
Στο σταθμό Jerusalem - Malha
 Η διαδρομή ήταν 1 ώρα και 45' αν θυμάμαι καλά, με αλλαγή στο Bet Shemesh. Η συχνότητα είναι ανά ώρα ή ανά δίωρο στις αργίες. Κατά τη μετάβαση στην πόλη ήρθα από το αεροδρόμιο Ben Gurion, εκεί χρειάζεται προσοχή επειδή παίρνεις το τρένο προς Τελ Αβίβ και αλλάζεις στο σταθμό HaHagana. Μπορεί η ίδια διαδρομή να είναι πιο γρήγορη με το λεωφορείο και απ΄ ευθείας, αλλά με το τρένο αποζημιώνεσαι από το φυσικό περιβάλλον. Δεν ξέρω βέβαια τώρα με τη νέα, ταχεία γραμμή τι θα γίνεται.
Η κοιλάδα και η βλάστηση
 Πολύ κοντά στο σταθμό Malha είναι ο ζωολογικός κήπος για την ακρίβεια η διαδρομή περνάει από μέσα. Το πρώτο κομμάτι της διαδρομής διέρχεται μέσα από κοιλάδες και φαράγγια και έχει ένα τούνελ και γέφυρες. Η γραμμή είναι ελαφρώς κατωφερική, μονή ως επί το πλείστον, σε ορισμένα σημεία γίνεται διπλή ώστε να διασταυρωθούν οι αμαξοστοιχίες, ακολουθεί το ανάγλυφο της περιοχής και την όχθη του ποταμού με την υδρόβια βλάστηση, στα πιο απομακρυσμένα σημεία έχει θάμνους, αραιά δέντρα, πεύκα και ελιές κυρίως.
Η διαδρομή. Διακρίνεται η κυρτή σιδηροδρομική γραμμή το ποτάμι και το μονοπάτι
 Παράλληλα με το ποτάμι και τη γραμμή του τρένου υπάρχει χωμάτινο μονοπάτι σημασμένο, διαδρομή για ποδήλατα και πεζοπόρους. Πολύ καλή κίνηση, για να απολαμβάνουν όσοι θέλουν το φυσικό τοπίο. Σε κάποιο σημείο υπάρχουν και ερείπια μάλλον από οχύρωση.
Διασταύρωση των τρένων (παρατηρήστε τη σχεδίαση του τρένου)
 Το τρένο ήταν μοντέρνο και άνετο με δίκτυο wifi, πρίζες φόρτισης. Το εξωτερικό όμως, ως προς τη σχεδίαση όχι και πολύ όμορφο, για να εκφράσω κομψά την άποψή μου.
Άλλο στιγμιότυπο της πορείας
 Στο δεύτερο κομμάτι της διαδρομής επιβιβαστήκαμε σε άλλο τρένο, ηλεκτροκίνητο όχι με ντίζελ όπως το πρώτο, διώροφο, το ίδιο άνετο. Το τοπίο από εδώ και πέρα αλλάζει, οι λόφοι δίνουν τη θέση τους σε πεδιάδες και τα δέντρα σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις με αμπέλια, βαμβάκι και οπωροφόρα δένδρα. Πλησιάζοντας στη πόλη έχουμε την αναμενόμενη οικιστική ανάπτυξη.
Το δεύτερο μέρος του ταξιδιού έγινε με νέο, διώροφο τρένο
 Ελπίζω η εταιρεία να διατηρήσει και αυτή τη διαδρομή μαζί με την νέα υπερταχεία ως εναλλακτική και γραφική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου