13 Ιουλ 2009

The Royal Automobile Museum, Ιορδανία

Αυτοκίνητα από τη συλλογή των μοναρχών της Ιορδανίας (κυρίως του Βασιλιά Χουσεΐν), τα οποία εκτίθενται στο Royal Automobile Museum στο Αμμάν. Άλλοι κάνουν συλλογή από νομίσματα, άλλοι από γραμματόσημα και άλλοι από οχήματα. Ο καθένας ανάλογα με τις δυνατότητές του. Η συλλογή του μουσείου ξεκινά από τις αρχές του 20ου αιώνα και φτάνει μέχρι τα τέλη του (1999 πέθανε ο Βασιλιάς Χουσεΐν της Ιορδανίας). Περιλαμβάνει κυρίως αυτοκήτητα καθώς επίσης και δίκυκλα, καρτ, ταχύπλοα, αμφίβια που χρησιμοποιήθηκαν και χρησιμοποιούνται για επίσημες εμφανίσεις αλλά και για αναψυχή. Από τη διαδρομή μέσα στο μουσειο βλέπει κανείς όχι μόνο τα οχήματα αλλά και ένα κομμάτι της ιστορίας της χώρας. Αν ο δρόμος σας σας φέρει στην Ιορδανία κάντε και μια βόλτα στο Αμμάν και το συγκεκριμένο μουσείο. Πήγα μια βόλτα για να περάσω την ώρα μου και έφυγα ενθουσιασμένος από αυτά που αντίκρυσα. Δεν είχα την φωτογραφική μηχανή μαζί μου, και έτσι ζήτησα από ένα φίλο, που ήταν στη παρέα, τη φωτογραφική του μηχανή για να πάρω φωτογραφίες μερικές από τις οποίες βλέπετε παρακάτω. Η πινακίδα στην είσοδο του μουσείου που βρίσκεται στο Al Hussein Park. Στον ίδιο χώρο υπάρχει και το παιδικό μουσείο, μουσείο επιστημών, τζαμί και προγραμματίζονται και άλλες εγκαταστάσεις.

Cadillac του 1916, επίτευγμα της εποχής της με πολλές καινοτομίες και πολυτέλειες.

Harley Davidson μοντέλο 1995, επετειακό για τα 30 χρόνια από από την πρώτη Electra Glide Ultra Classic. Με ενσωματωμένο ραδιοκασετόφωνο, CB, cruise control... Κυκλοφόρησαν μόνο 2000 κομμάτια. Η συλλογή των δικύκλων πάει πίσω στο 1916 με ένα Βελγικό κομμάτι FN "Fabrique National" που σε εμένα έκανε περισσότερο για ποδήλατο, και περιλαμβάνει ακόμα BMW, Triumph, Yamaha.

Πορτραίτο του Βασιλιά της Ιορδανίας Χουσεΐν (1935-1999).

Mercedes-Benz 300d μοντέλο 1961. Το πρώτο μοντέλο της εταιρίας με αυτόματη μετάδοση κίνησης. Τέτοιο αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε και ο Γερμανός Καγκελάριος Adenaur. Το συγκεκριμένο μοντέλο με την αναδιπλούμενη οροφή παρήχθη σε 16 κομμάτια το 1961.

Cadillac 1965. Θωρακισμένη λιμουζίνα για οκτώ επιβάτες, κλιματισμό, αυτόματα παράθυρα. Προσφέρθηκε ως δώρο από τον στρατηγό Eizenhower, Πρόεδρο των ΗΠΑ (1953-1961).

Ford V8-Pilot, 1950.
Mercedes-Benz 300Sc. Roadster (1965). Σπορ έκδοση

Rolls Royce Phandom V, (1968). Χειροποίητη! Οι αγοραστές τους ήταν κυρίως εστεμμένοι. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως σε επισκέψεις υψηλών καλεσμένων στην χώρα.

Cord, μοντέλο 810 Westchester (1936). Εταιρεία που λειτούργησε από το 1929 ως το 1937, με φουτουριστικό design. Προσοχή στη λεπτομέρεια: τα φώτα υποχωρούν στον προφυλακτήρα.

Το κάθε όχημα έχει επεξηγηματική ταμπέλα στα Αραβικά και τα Αγγλικά που αναφέρει τα στοιχεία του: Μάρκα, μοντέλο, έτος κατασκευής τεχνικά χαρακτηριστικά, γενικά για την αυτοκινητοβιομηχανία και το συγκεκριμένο μοντέλο, τη χρήση του από τη Βασιλική οικογένεια. Δίπλα του ή πίσω υπάρχουν φωτογραφίες με τους ιδιοκτήτες του.

Rolls Royce

Και άλλη μία Rolls Royce

Και μία ακόμη Rolls Royce

Mercedes-Benz 600 (1975), κορυφαίας πολυτέλειας, σχεδιασμένο για αρχηγούς κρατών και ισχυρούς απανταχού της γης. Ο χώρος του οδηγού και των επιβατών διαχωρίζεται με τζάμι. Κατασκευάστηκαν 428 συνολικά εκ των οποίων 17 το 1975. Το κάθε αυτοκίνητο ήταν φτιαγμένο σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε επιβάτη - ιδιοκτήτη του γι' αυτό και το καθένα διαφοροποιείται από όλα τα άλλα. Στους πίσω τροχούς υπάρχει σκαλοπατάκι για να στέκονται οι άνδρες της προσωπικής ασφάλειας.

Mercedes-Benz "S" Class, 500SEL (θωρακισμένη), 1983. Χρησιμοποιήθηκε ως αυτοκίνητο για καθημερινές μετακινήσεις. Με πολλά τεχνολογικά επιτεύγματα, ποιότητα κατασκευής, ταχύτητα, ασφάλεια.



Rolls Royce

Lincoln, Capri Convertible (1952). Χρησιμοποιήθηκε τη μέρα της στέψης του Χουσεΐν το Μάιο του 1953.

...και η επεξηγηματική ταμπέλα που συνοδεύει τη Lincoln

Bentley 52, Continental 1961.

BMW 21 (1991), διθέσιο Roadster. Οι πόρτες είναι συρόμενες οριζοντίως και σε συνδιασμό με την οροφή από σκληρό πλαστικό που υποχωρεί, δημιουργεί το "τέλειο" ανοικτό αυτοκίνητο.

Άποψη από το πλάι.

Ferrari

Από άλλη οπτική γωνία.
Ferrari F40 (1989). Επιτάχυνση 1-100 se 4,1 sec., Ιπποδύναμη 478, Τελική ταχύτητα 325 km/h. Έχει χρησιμοποιηθεί πολύ λίγο.

Mercedes-Benz C111, Experimental car 1970.

Στη συλλογή του μουσείου περιλαμβάνονται πολλά ακόμα οχήματα, από ακριβά και εντυπωσιακά που τα βλέπεις με κομμένη την ανάσα, μέχρι και κοινά αυτοκίνητα, που δεν σου γεμίζουν το μάτι, ώστε ο οδηγός τους να περνά απαρατήρητος και να μη δίνει στόχο. Ανάμεσα σε αυτά είναι και ένα αυτοκίνητο που ο Χουσεΐν το χρησιμοποιούσε ως ταξί, όταν "μεταμφιεζόταν" ως απλός θνητός για να μαθαίνει από πρώτο χέρι τις απόψεις των υπηκόων του και το στρατιωτικό Mercedes-Benz 4x4 που μετασκευάστηκε για να μεταφέρει τη σωρό του μονάρχη στη τελευταία του κατοικία το 1999.
Στο μουσείο υπάρχει και πωλητήριο με μοντέλα αυτοκινήτων, βιβλία, πένες, αφίσες και καρτ ποστάλ με τα αυτοκίνητα που εκτίθενται καθώς και πολλά άλλα αναμνηστικά. Όταν έφτασα εκεί, αντί να κατευθυνθώ προς την έξοδο, έκανα μεταβολή και είδα πάλι όλα τα οχήματα από το τέλος μέχρι την αρχή!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου