Στη Κούβα από τη στιγμή που επιβλήθηκε ο οικονομικός αποκλεισμός (εμπάργκο) από τις ΗΠΑ, κάθε αγαθό έπρεπε να παράγεται στη χώρα ή εναλλακτικά να εισάγεται από χώρες του Ανατολικού μπλοκ και κυρίως την Ένωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (για να θυμόμαστε λίγο και τα παλιά). Τα αυτοκίνητα που μέχρι τότε υπήρχαν στο νησί ήταν Αμερικάνικες λιμουζίνες της δεκαετίας του '50 και όπως είναι κατανοητό αφού δεν μπορούσαν να αντικατασταθούν έπρεπε να συντηρηθούν ώστε να συνεχίσουν να κινούνται για να εξυπηρετούν τις ανάγκες. Όσο πέρναγαν οι δεκαετίες τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα "εξαφανίζονταν" από τους δρόμους εκτός βέβαια από αυτούς της Κούβας και πλέον υπάρχουν κυρίως στα μουσεία. Σήμερα στη Κούβα αποτελούν μέρος του χρώματος της, απαγορεύεται να εξαχθούν και υπάρχουν εξειδικευμένοι μηχανικοί για να τα συντηρούν καθώς τα ανταλλακτικά δεν υπάρχουν πλέον. Βέβαια τα περισσότερα από αυτά έχουν πετρελαιοκινητήρες, συμβάλλοντας στη μόλυνση του αέρα. Εκτός βέβαια από αυτά κυκλοφορούν και σύγχρονα Ιαπωνικά καθώς και ευρωπαϊκών εταιρειών που μάλλον παράγονται στις χώρες της Λατινικής Αμερικής και εισάγονται από εκεί.
Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται παρακάτω δεν είναι με σειρά και δεν είναι αποκλειστικά από αυτοκίνητα του '50. Θα δείτε και διάφορα άλλα οχήματα παλαιότερα και πιο σύγχρονα.
4x4 και δίκυκλο με θέα το Καπιτώλιο
Λεωφορείο για υπεραστικές διαδρομές. Ο τιμοκατάλογος των διαδρομών είναι γραμμένος στο πλάι
Στη Σάντα Κλάρα
Η ενέργεια για να κινηθεί το ποδήλατο δεν παράγεται από τον ποδηλάτη αλλά από το λεωφορείο. Αλλού αυτό θα ήταν επικίνδυνο, εκεί φαίνεται να είναι συνήθης πρακτική.
Στα δρομάκια της Αβάνας
Στο Τρινιτάντ. Το ίδιο άυτοκίνητο θα το δείτε και παρακάτω καθώς το φωτογράφισα σε άλλη επίσκεψή μου ξανά και το εντόπισα τώρα, συγκρίνοντας τις φωτογραφίες
Τα cocotaxi. Πήραν το όνομά τους από το χσήμα καρύδας (coconut), είναι τρίτυκλα μηχανάκια και χρησιμοποιούνται ως τουριστικά ταξί. Παραταγένα στη σειρά, στη πλάτεία Revolution
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου